Pb Zeppelin

by Top Jimmy Page

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $7 USD  or more

     

  • Full Digital Discography

    Get all 25 Top Jimmy Page releases available on Bandcamp and save 25%.

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality downloads of Ill Will by Will Younge, Z CARS, The Styx, Carlos SantaAna, URIE NATION, Mr. Purple, 2013, Polizei, and 17 more. , and , .

      $122.25 USD or more (25% OFF)

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.

about

Guitar by Michael William Andersen, mixed by him with pre-existing recorded accompaniment by Led Zeppelin.

credits

released November 7, 2015

CREDITS FOR THE ACCOMPANIMENT:

Led Zeppelin were an English rock band formed in London in 1968. The group consisted of guitarist Jimmy Page, singer Robert Plant, bassist and keyboardist John Paul Jones, and drummer John Bonham. The band's heavy, guitar-driven sound, rooted in blues and psychedelia on their early albums, has earned them recognition as one of the progenitors of heavy metal, though their unique style drew from a wide variety of influences, including folk music.

tags

license

all rights reserved

about

Top Jimmy Page Long Beach, California

I was born in NYC, NY on November 26, 1957. I studied at the University of Utah from 2004-2008 for a BS degree in the Health Sciences. I make recordings with a guitar, a bass and a microphone at home.

contact / help

Contact Top Jimmy Page

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Track Name: AchiLLes lAst sTaNd 76-16
It was an April morning when they told us we should go
As I turn to you, you smiled at me
How could we say no?

With all the fun to have,
To live the dreams we always had
Oh, the songs to sing,
When we at last return again

Sending off a glancing kiss,
To those who claim they know
Below the streets that steam and hiss,
The devil's in his hole

Oh to sail away,
To sandy lands and other days
Oh to touch the dream,
Hides inside and never seen.

Into the sun the south the north,
At last the birds have flown
The shackles of commitment fell,
In pieces on the ground

Oh to ride the wind,
To tread the air above the din
Oh to laugh aloud,
Dancing as we fought the crowd

To seek the man whose pointing hand,
The giant step unfolds
With guidance from the curving path,
That churns up into stone

If one bell should ring,
In celebration for a king
So fast the heart should beat,
As proud the head with heavy feet.

Days went by when you and I,
Bathed in eternal summers glow
As far away and distant,
Our mutual child did grow

Oh the sweet refrain,
Soothes the soul and calms the pain
Oh Albion remains,
Sleeping now to rise again

Wandering & wandering,
What place to rest the search
The mighty arms of Atlas,
Hold the heavens from the earth

The mighty arms of Atlas,
Hold the heavens from the earth
From the earth...

I know the way, know the way, know the way, know the way (X2)

Oh the mighty arms of Atlas,
Hold the heavens from the earth.
Track Name: aLL mY loVE 79-11
Should I fall out of love, my fire in the light
To chase a feather in the wind
Within the glow that weaves a cloak of delight
There moves a thread that has no end
For many hours and days that pass ever soon
The tides have caused the flame to dim
At last the arm is straight, the hand to the loom
Is this to end or just begin?
All of my love, all of my love
All of my love to you, oh
All of my love, all of my love, oh
All of my love to you
The cup is raised, the toast is made yet again
One voice is clear above the din
Proud Aryan one word, my will to sustain
For me, the cloth once more to spin, oh
All of my love, all of my love, oh
All of my love to you
All of my love, all of my love, yes
All of my love to you
Yours is the cloth, mine is the hand that sews time
His is the force that lies within
Ours is the fire, all the warmth we can find
He is a feather in the wind, oh
All of my love, all of my love, oh
All of my love to you
All of my love, ooh yes, all of my love to you now
All of my love, all of my love
All of my love, love, sometimes, sometimes
Sometimes, sometimes, oh love
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
Ooh yeah, it's all my love
All of my love, all of my love, to you now
All of my love, all of my love
all of my love to, to you, you, you, yeah
I get a little bit lonely
Track Name: BaTTle of EVErmorE 71-11
Queen of Light took her bow
And then she turned to go,
The Prince of Peace embraced the gloom
And walked the night alone.
Oh, dance in the dark of night,
Sing to the morning light.
The dark Lord rides in force tonight
And time will tell us all.
Oh, throw down your plow and hoe,
Rest not to lock your homes.
Side by side we wait the might
Of the darkest of them all.
I hear the horses' thunder
Down in the valley blow,
I'm waiting for the angels of Avalon,
Waiting for the eastern glow.
The apples of the valley hold,
The seas of happiness,
The ground is rich from tender care,
Repay, do not forget, no, no.
Oh, dance in the dark of night,
Sing to the morning light.
The apples turn to brown and black, the tyrant's face is red.
Oh the war is common cry, pick up you swords and fly.
The sky is filled with good and bad
That mortals never know.
Oh, well, the night is long, the beads of time pass slow,
Tired eyes on the sunrise, waiting for the eastern glow.
The pain of war cannot exceed
The woe of aftermath,
The drums will shake the castle wall,
The ring wraiths ride in black, ride on.
Sing as you raise your bow,
Shoot straighter than before.
No comfort has the fire at night
That lights the face so cold.
Oh dance in the dark of night,
Sing to the mornin' light.
The magic runes are writ in gold
To bring the balance back, bring it back.
At last the sun is shining, the clouds of blue roll by,
With flames from the dragon of darkness
The sunlight blinds his eyes
Track Name: bLaCK dOg 71-10
Hey mama, said the way you move
Gonna make you sweat, gonna make you groove
Oh child, the way you shake that thing
Gonna make you burn, gonna make you sting

Hey, baby, when you walk that way
Watch your honey drip, can't keep away

I gotta roll, can't stand still
Got a flame in heart, can't get my fill
Eyes that shine burning red
Dreams of you all through my head

Hey baby, oh baby, pretty baby
Tell me what you're doin', what you do to me
Oh baby, pretty baby, oh baby
Tell me won't you do me now, what you do to me, baby

Didn't take too long before I found out
What people mean by down and out, down and out
Spent my money, took my car
Started telling her friends she's gonna be a star
I don't know but I've been told
A big-legged woman ain't got no soul

All I ask for when I pray
Steady rollin' woman gonna come my way
Need a woman gonna hold my hand
Tell me no lies, make me a happy man

Oh baby, baby, baby, baby
Oh baby, oh baby
What you're doin' do to me
Watch your honey drip, can't keep away
I gotta roll, can't stand still
Got a flame in heart, can't get my fill
Oh baby, oh baby
Tell me what you're doin' now
Track Name: for YOUR life 76-16
You said I was the only
With my lemon in your hand
Exhibition is your habit
Emotion second hand
Had to pull away to save me
Maybe next time around
And she said, don't you want to'?
Don't you want to cook it, cook it, cook it?
Hadn't planned to, could not stand to try it, fry it, na na na yeah

Heard a cry for mercy
In the city of the damned
Oh oh babe, damned
Down in the pits you go no lower
The next stop's underground
Oh, hello underground
Wine and roses ain't quite over
Fate deals a losing hand
And I said, didn't mean to, did not mean to fail
You didn't plan it, you over-ran it

You want to do it, you want to
You want to do it when you want to
You want to do it, do it when you want to

When you blow it, babe,
You got to blow it right
Oh baby, if you fake it, mama
Baby, fake with all your might
When you fake it, mama
Please fake it right (for yourself babe)

When you fake it baby
You're fakin' it for your life, for your life
For your life, for your life
Do it, do it, do it, do it, do it
Do it when you want to
Do it, do it, do it
Do it when you want to

Oh, I can have you, baby
But I don't know what to do, yeah
Sometime, baby, nothin' I could do
On the balance of a crystal
Payin' through the nose
And when they couldn't resist you
I thought you'd go with the flow

And now your stage is empty, bring down the curtain, baby please
Fold up your show
Hadn't planned to
Could not stand to fry in it
Hadn't planned it,
I over-ran it (fryin')
For your life
For your life
Track Name: GoINg tO cAliFoRnIA 71-10
Spent my days with a woman unkind, Smoked my stuff and drank all my wine.
Made up my mind to make a new start, Going To California with an aching in my heart.
Someone told me there's a girl out there with love in her eyes and flowers in her hair.
Took my chances on a big jet plane, never let them tell you that we're all the same.
The sea was red and the sky was grey; I wondered how tomorrow could ever follow today.
The mountains and the canyons started to tremble and shake
as the children of the sun began to awake.

Seems that the wrath of the Gods
Got a punch on the nose and it started to flow;
I think I might be sinking.
Throw me a line if I reach it in time
I'll meet you up there where the path
Runs straight and high.

To find a queen without a king,
They say she plays guitar and cries and sings... la la la la
Ride a white mare in the footsteps of dawn
Tryin' to find a woman who's never, never, never been born.
Standing on a hill in my mountain of dreams,
Telling myself it's not as hard, hard, hard as it seems.
Track Name: GrOUt On tHe tILeS 70-11
As I walk down the highway all I do is sing this song,
And a train that's passin' my way helps the rhythm move along.
There is no doubt about the words are clear,
The voice is strong, it's oh so strong.
I'm just a simple guy, I live from day to day.
A ray of sunshine melts my frown and blows my blues away,
There's nothing more that I can say but on a day like today
I pass the time away and walk a quiet mile with you.

*All I need from you is all your love,
All you got to give to me is all your love,
All I need from you is all your love,
All you got to give to me is all your love.

Oooh yeah, ooh yeah, ooh yeah, oh yeah.
I'm so glad I'm living and gonna tell the world I am,
I got me a fine woman and she says that I'm her man,
One thing that I know for sure gonna give her all the loving
Like nobody, nobody, nobody, nobody can.
Standing in the noonday sun trying to flag a ride,
People go and people come, see my rider right by my side,
It's a total disgrace, they set the pace, it must be a race
And the best thing I can do is run.
Track Name: iN tHe eVeNiNg 79-11
In the evening,
When the day is done
I'm looking for a woman,
But the girl don't come
So don't let her,
Play you for a fool
She don't show no pity baby,
She don't make no rules

Oh, oh, I need your love,
I need your love
Oh, I need your love,
I just got to have

So don't you let her,
Oh, get under your skin
It's only bad luck and trouble,
From the day that you begin
I hear you crying in the darkness,
Don't ask nobody's help
Ain't no pockets full of mercy baby,
'Cause you can only blame yourself

Oh, oh, I need your love,
I need your love
Oh, I need your love,
I just got to have

Oh it's simple,
All the pain that you go through
You can turn away from fortune, fortune,
'Cause that's all that's left to you
It's lonely at the bottom,
Man, it's dizzy at the top
But if you're standing in the middle,
Ain't no way you're gonna stop

Oh, oh, I need your love,
I need your love
Oh, I need your love,
I just got to have

Oh whatever that your days may bring
No use hiding in a corner,
'Cause that won't change a thing
If you're dancing in the doldrums,
One day soon, it's got to stop, it's got to stop
When you're the master of the off-chance,
When you don't expect a lot

Oh, oh, I need your love,
I need your love
Oh, I need your love,
I just got to have
Track Name: MistY mUnDaE HoP 71-11
Walkin' in the park just the other day, baby,
What do you, what do you think I saw?
Crowds of people sittin' on the grass with flowers in their hair said,
"Hey, Boy, do you wanna score?"
And you know how it is.
I really don't know what time it was, woh, oh,oh
so I asked them if I could stay a while.

I didn't notice but it had got very dark and I was really
Really out of my mind.
Just then a policeman stepped up to me and asked us, said, "Please,hey,
would we care to all get in line, Get in line."
Well, you know, they asked us to stay for tea and have some fun; Oh, oh,oh.
he said that his friends would all drop by, ooh.

Why don't you take a good look at yourself and describe what you see,
and baby, baby, baby, do you like it?
There you sit, sitting spare like a book on a shelf rustin',
ah, not trying to fight it.
You really don't care if they're comin'; oh, oh,
I know that it's all a state of mind.

If you go down in the streets today, baby, you better,
you better open your eyes. WOAH WOAH YEAH
Folk down there really don't care, really don't care, don't care , really don't , which, which way the pressure lies,
so I've decided what I'm gonna do now.
So I'm packing my bags for the Misty Mountains
where the spirits go now,
over the hills where the spirits fly.
I really don't know.
Track Name: No QuaRTeR 73-10
Close the doors, put out the light
You know they won't be home tonight
The snow falls hard and don't you know
The winds of Thor are blowing cold
They're wearing steel that's bright and true
They carry news that must get through

They choose the path where no-one goes
They hold no quarter,
They hold no quarter.
Oh...

Walking side by side with death
The devil mocks their every step
The snow drives back the foot that's slow
The dogs of doom are howling more
They carry news that must get through
To build a dream for me and you
They choose the path that no one goes
They hold no quarter,
They ask no quarter,
They hold no quarter,
They ask no quarter...they think about no quarter...With no quarter quarter.
Oh No...
Track Name: rocK aND rOLl 72-10
It's been a long time since I rock and rolled,
It's been a long time since I did the Stroll.
Ooh, let me get it back, let me get it back,
Let me get it back, baby, where I come from.
It's been a long time, been a long time,
Been a long lonely, lonely, lonely, lonely, lonely time. Yes it has.

It's been a long time since the book of love,
I can't count the tears of a life with no love.
Carry me back, carry me back,
Carry me back, baby, where I come from.
It's been a long time, been a long time,
Been a long lonely, lonely, lonely, lonely, lonely time.

Seems so long since we walked in the moonlight,
Making vows that just can't work right.
Open your arms, opens your arms,
Open your arms, baby, let my love come running in.
It's been a long time, been a long time,
Been a long lonely, lonely, lonely, lonely, lonely time.
Track Name: SinCe I've BEEn LoVing YOu 70-10
Working from seven to eleven every night,
It really makes life a drag, I don't think that's right.
I've really been the best, the best of fools, I did what I could, yeah.
'Cause I love you, baby, How I love you, darling, How I love you, baby,
I'm in love with you, girl, little girl.
But baby, Since I've Been Loving You, yeah. I'm about to lose my worried mind, ah, yeah.

Everybody trying to tell me that you didn't mean me no good.
I've been trying, Lord, let me tell you, Let me tell you I really did the best I could.
I've been working from seven to eleven every night, I said It kinda makes my life a drag, drag, drag, drag..
Lord, yeah, that ain't right... no no
Since I've Been Loving You, I'm about to lose my worried mind.

Said I've been crying, yeah, oh my tears they fell like rain,
Don't you hear them, Don't you hear them falling,
Don't you hear them, Don't you hear them falling.

Do you remember mama, when I knocked upon your door?
I said you had the nerve to tell me you didn't want me no more, yeah
I open my front door, I hear my back door slam,
You know I must have one of them new fangled, new fangled back doors man.

I've been working from seven, seven, seven, to eleven every night and It kinda makes my life a drag...
a drag, drag, oh yeah it makes a drag.
Baby, Since I've Been Loving You, I'm about to lose, I'm about lose lose my worried mind.
Just One more, Just One more
Oh yeah, since I've Been Loving You, I'm gonna lose my worried mind.
Track Name: sTaiRwAY to HeAVen 71-10
You know that it would be untrue
You know that I would be a liar
If I was to say to you
Girl, we couldn't get much higher

Come on baby, light my fire
Come on baby, light my fire
Try to set the night on fire

The time to hesitate is through
No time to wallow in the mire
Try now we can only lose
And our love become a funeral pyre

Come on baby, light my fire
Come on baby, light my fire
Try to set the night on fire, yeah

The time to hesitate is through
No time to wallow in the mire
Try now we can only lose
And our love become a funeral pyre

Come on baby, light my fire
Come on baby, light my fire
Try to set the night on fire, yeah

You know that it would be untrue
You know that I would be a liar
If I was to say to you
Girl, we couldn't get much higher

Come on baby, light my fire
Come on baby, light my fire
Try to set the night on fire
Try to set the night on fire
Try to set the night on fire
Try to set the night on fire
Track Name: tEa foUR OnE 76-16
How come twenty four hours
Baby sometimes seem to slip into days?
Oh twenty-four hours
Baby sometimes seem to slip into days
A minute seems like a lifetime
Baby when I feel this way
Sittin' lookin' at the clock time moves so slow
I've been watchin' for the hands to move
Until I just can't look no more
How come twenty four hours
Baby sometimes seems to slip into days?
A minute seems like a lifetime
Baby when I feel this way

To sing a song for you
I recall you used to say
Oh baby this one's for we two
Which in the end is you anyway

How come twenty four hours
Baby sometimes slip into days?
A minute seems like a lifetime
Baby when I feel this way

There was a time that I stood tall
In the eyes of other men
But by my own choice I left you woman
And now I can't get back again

How come twenty-four hours
Sometimes slip into days?
A minute seems like a lifetime
Baby when I feel this way
A minute seems like a lifetime
When I feel this way, I feel this way
Track Name: thE rAiN sonG 72-16
This is the springtime of my loving
The second season I am to know
You are the sunlight in my growing
So little warmth I've felt before.
It isn't hard to feel me glowing
I watched the fire that grew so low.
It is the summer of my smiles-
Flee from me keepers of the gloom.
Speak to me only with your eyes
It is to you I give this tune.
Ain't so hard to recognize
These things are clear to all from
Time to time. Ooooh
Talk talk-
I've felt the coldness of my winter
I never thought it would ever go
I cursed the gloom that set upon us
But I know that I love you so
But I know that I love you so.
These are the seasons of emotion
And like the winds they rise and fall
This is the wonder of devotion
I see the torch we all must hold.
This is the mystery of the quotient
Upon us all a little rain
Must fall, just a little rain?
Ooooh, yeah yeah yeah!
Track Name: wHEn tHe LeVee BReakS 29-10
If it keeps on rainin', levee's goin' to break
If it keeps on rainin', levee's goin' to break
When the levee breaks I'll have no place to stay

Mean old levee taught me to weep and moan
Mean old levee taught me to weep and moan
It's got what it takes to make a mountain man leave his home
Oh, well, oh, well, oh, well

Don't it make you feel bad
When you're tryin' to find your way home
You don't know which way to go?
If you're goin' down South
They got no work to do,
If you don't know about Chicago

Cryin' won't help you, prayin' won't do you no good
Now, cryin' won't help you, prayin' won't do you no good
When the levee breaks, mama, you got to move

All last night sat on the levee and moaned
All last night sat on the levee and moaned
Thinkin' about my baby and my happy home

Going, going to Chicago...
Going to Chicago...
Sorry but I can't take you...
Going down... going down now... going down....